EVENT I BUTIK

Personliga kundupplevelser

Vi tror att svaret på frågorna är proffsigare kundservice, där upplevelserna i butiken gör att kunden VILL gå dit. Kunden söker inspiration, tips och råd om vilken mat de ska laga och äta. I vår digitala värld söker människor personlig kontakt. En riktig människa att prata med!

Sedan 2015 har Kreativa Kök arbetat med kvalitativa kundupplevelser i butik, där vi bjuder på smakprover, recept och expertråd utifrån ett tema. Grundläggande är alltid hälsa och hållbarhet. Ett tema vi erbjuder är Mat och näring för barn och unga.

Bakgrund

Dagligvaruhandeln har stor inverkan på de inköp vi väljer att göra. Nu står dessutom branschen i ett läge där kunden oftare väljer att klicka hem sin mat via e-handeln. Så hur får vi kunden att komma till den fysiska butiken? Hur får vi kunden att göra ett Medvetet val för sin hälsa och för hållbarhet?

Vår referensbutik är ICA Nära Norrviken med handlare Magnus Wassén i spetsen. Magnus anlitade Kreativa Kök och Cecilia Walton för hennes flexibla lösningar och kreativa idéer för nytänkande att utveckla och positionera butiken.

För mer information kommer vi gärna till er butik och presenterar konceptet kring kundaktiviteter. Självklart anpassar vi de till rådande läge med Covid -19. Vi lyssnar även av ert behov för att utbilda medarbetare i matlagning, näringslära och hållbarhet samt utveckla måltidslösningar för ert kök och/eller receptur. Läs mer om detta här.

Kontakta oss här

Postadress: Dr Widerströms gata 50  129 54 Hägersten
Tel: +46-070 684 16 65

Godkänd för F-skatt
Org. nr 559116-4420

 

1